Plötsligt händer det!

 
Jag vet inte om det beror på att dagis har börjat igen och ordningssinnet som lärs ut där har börjat vakna till liv igen eller om det är allt mitt tjat som äntligen börjar ge utdelning eller om det är utgallringen, uppsorteringen och den tydliga förvaringen av alla leksaker som fått barnen att plötsligt PLOCKA UNDAN på det de dragit fram! Skitsamma vilket men det är en fröjd att de gör det :-) !Innan lunch hör jag Oscar komma ner för trappen och ropar till Rasmus som fortfarande är kvar där uppe,
"-Nu gör du klart det sista!"
Efter en stund kommer Rasmus också ner ropandes,
"-Jag är klar nu Oscar. Jag tog bort ALLTIHOPA!"
Storebrors makt eller vad?!Hur som helst, detta helt utan min inblandning! *Stolt och nöjd mamma* 
"-Vi parkerade några bilar på ett eget ställe också, det var väl ok?!"
Och det är väl klart att det är ok, särskilt när resten av leksakerna har "hittat hem"...
...och faktiskt, även om skåpet inte är sorterat precis som jag tänkte från början så är det fortfarande någorlunda sorterat och iordning - fortfarande efter ett par månader(!) eller mer... Imponerande!
Och om detta är min "Dagens bästa" så är barnens en annan... 
...här har de precis fått reda på att vi ska åka iväg på nåt de gillar om en stund.
På återskrivande ;-) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0