Var dräng har en dräng...

...och i det här fallet tänker jag på Bore som tydligen skickat Sven med sina ärenden. 
För satan i gatan vad det blåser och med blåsten övergick plötsligt dagens tidigare regn i snö... Inte mycket än så länge men dock snö. Skönt att vara inomhus och ikväll har vi värmt upp oss inifrån med riktig vintermat...
Risgrynsgröt! Gott!
Och Oscar har stått för dagens fniss...I adventspyntet jag pyntat iordning sitter det två domherrar. Och ja, jag vet att man inte ska ljuga och hitta på men på klassiskt vis har jag berättat för barnen att fåglarna sitter där för att hålla span och rapportera till tomten... 
Och Oscar vet nog inte riktigt vad han ska tro för å ena sidan tyckte han jag var larvig "det är ju bara prydnadsfåglar ju!" men å andra sidan upptäckte jag när jag dukade ikväll att han vänt bort fåglarnas huvuden...Och ja, jag vet att det är han då han genast erkände...
"-Jag vill inte att de ska skvallra för tomten ju!"
Frågor på det ;-)...?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0