Äta ute..

 
...kan man göra dagar som idag när vädret tillåter. Så till lunch idag blev det korv!
 
Lilla skitgrisen ♥! Men han är glad och han är min så det må va hänt.. ..that's what tvål och vatten is for ;-) !
 
Lunchen blev något senare än vanligt och det var helt klart gynnsamt för lillebrors aptit... "-Det kurrar i min mage - ge mig mat!" Och det är ovanligt, för mat har aldrig haft någon högprio i Rasmus liv...
 
Jo och på tal om skitgrisar så fick vi allt kosta på storebror lite tvål och vatten också....
 
 
Och förutom korvbrasan brann en annan brasa...
...bye, bye kvistar och sly från det som en gång var en dunge...
 
Eller ja, en del är väl kvar men helt plötsligt ser det VÄLDIGT annorlunda ut här nu.
Bilden är tagen för 2 veckor sedan när röjningen påbörjades och nån nyare bild hade jag visst inte. För mörkt att fota nu så det får bli en annan gång...
...men nog syns det att det blivit ganska öppet?!
 
En utedag tar på krafterna så redan kl.19:30(!) sov BÅDA barnen ikväll efter att på egen begäran velat gå och lägga sig... Bra, så smidigt skulle det vara alla kvällar! (Hehe, hoppas bara inte att det resulterar i att de vaknar ÄNNU tidigare än vad de brukar imorgon...)
 
Medan barnen, Patrik och svärfar röjjde i "skogen" var jag och Zingo ute på en något spännande tur...
 
...eller ja, de första 3 kilometrarna var bara behagliga då vi började utmed rälsen men landsvägsbiten hem (5 km) var inte halkig den var GLASHAL och jag hade optimistiskt nog inte några broddar. Halkan var väl en sak men att dessutom ha vovven i hundförarbältet på det väglaget var en annan. Men, men jag höll mig upprätt och hem kom vi - även om det inte gick särskilt fort!
 
Det var det om detta... Måndag imorgon. 

Kommentarer
Postat av: Lena

O så mysigt, trollkorv med lompe, gott det

2013-02-04 @ 23:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0