Pippi med vänner

...har jag och barnen träffat idag!
 
 
För turligt nog var barnens "snorstatus" helt ok för en liten utflykt på förmidda'n. Eller ja, egentligen hade de nog faktiskt varit i skick att vara på dagis också men nu hade jag ju redan bestämt att vi skulle hålla oss hemma idag också, så då fick det bli så.
 
Håkan Fernqvist är verkligen jättebra. Mycket musik och publikmedverkan, högt tempo och lagom länge. Tror att alla både små och stora uppskattade det. Han var faktiskt här och gjorde samma nummer för 2 år sedan och det var lika bra då.
 
Oscar och Rasmus gillar verkligen teater och tyckte det var jättebra. Dock var Rasmus vår lilla teaterapa lite småsur för att han inte fick vara med där framme, då det var de lite större barnen som fick vara med och medverka.
 
Väl hemma blev det burgare till lunch...
Huuuungrig Oscar!
 
Och Oscar, vår lilla tänkare hade lite funderingar kring sakers storlek...
Vi har tillfälligtsvis en vaxduk på köksbordet (pysselduken). Och idag kom Oscar fram till att gaffeln hade ungefär samma storlek som eiffeltornet. "-Fast, så är det väl inte i verkligheten väl...?!" Mycket funderingar i det lilla huvudet... Igår undrade han förövrigt varför vi inte känner att jorden snurrar...
 
Hunnit förglägga lite har vi också gjort.
Avspänd och naturlig...?! Nej, kanske inte på just denna bilden men väl världens finaste 5-åring ♥ !
Lite skillnad på hur storebror och lillebror jobbar...
Rasmus färglägger fort och intensivt. Inte helt säker på vad han ska ha färgläggningskonturerna till överhuvudtaget... Men, men han är ju bara 3, världens finaste 3-åring ♥!
 
Ikväll har vi haft svärisarna här på ärtsoppa, (ingen ordning, våfflor på Fettisda'n och ärtsoppa på en onsdag...) trevligt med lite matsällskap mitt i veckan. Tack för titten!
 
Och just det...
...fick post med avsändare okänd idag!
 
Hehe, och mina "huvudmisstänkta" var helt oskyldiga. Tack Jenny! Gulligt av dig, sån post blir man glad av!
 
Har inte ro i kroppen att sitta still så ikväll har jag satt fart med projekt köksskåp...
"Att ha nåt för händer..." och samtidigt göra lite nytta, bra kombo. Hehe, det enda är att Bettans projekt ofta tenderar att sprida sig så just nu ser köket ut lite som en krigszon...
 
Hänga lite tvätt nu och sen försöka sova kanske...
 
Och imorgon SKA jag vara "färdigförkyld", har inte rört på mig sen i lördags!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0