Vabbruari är här!

Åtminstone om man ska tro Försäkringskassans benämning på denna månad. Och ja, kanske har de rätt för hela fjolårets februari rådde det faktiskt sjukstuga här i huset - bronkit för hela slanten var det då. Usch och fy!
Nu är vi iallafall "bara" förkylda med snoriga näsor och ömma halsar och som bonus har ju Rasmus i vanlig ordning lite astmakänning också. Inte kul, inte kul alls men man får ju vara tacksam så länge det stannar vid det - än så länge ingen feber!
 
 
Rasmus var hemma igår också och idag är även Oscar hemma, men som sagt ingen av dem är jättesjuka så vi får tro att det inte blir så långvarigt. För egen del är huvudvärken värst och det uteblivna kaffesuget - jag känner mig halv ;-) !
 
Och eftersom båda killarna  är lite för friska (vilket jag självklart är glad för!) så har de inte heller tid att ta det lugnt... Minst sagt full rulle - som vanligt med andra ord... Eller nästan något värre - vet inte hur många konflikter jag medlat i idag och slagsmål jag gått mellan...
 
Sedan har jag grunnat och funderat fram och tillbaka över varför Försäkringskassan stavar VABB (vård av barn)med 2 B... Måste helt enkelt vara så att de utgår ifrån att man är hemma med 2 barn samtidigt (ett B per barn liksom...?!) och för de som vabbar för fler än 2 blir det ett schysst genomsnitt om man ser det till att en del bara vabbar med en. *för mycket tid, för mycket tankar*. Är det någon som har en annan - bättre förklaring på stavningen så dela gärna med er, kanske jag som missat nåt!
 
Och snön den VRÄKER ner sedan flera timmar, trodde inte jag skulle säga det här men vår - jatack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0