Ge oss mera HELG!

Alltså såna här dagar...

...till att börja med sov båda barnen i egna sängar HELA natten fram till 6:40 imorse, Patrik fixade mysfrukost och sedan har vi varit utomhus precis hela dagen idag igen!

Tog min nya favorit grillhinken till nästa nivå och bjöd på en kombinerad sen lunch/ tidig kvällsmat i picnicform på gräsmattan.

En liten barbequebuffé med lax, kyckling, fläskytterfilé, korv och färskpotatispaket - haha jag är själv förvånad över hur mycket det gick att tränga ihop på det där lilla gallret. Gott hursomhelst och väldigt mysigt!


Vädret har varit minst sagt omväxlande med riktigt kalla vindar mellan varven - synd annars hade jag nog kunnat tänkt mig en tur till sjön. Men barnen fick iallafall avsluta dagen i det blöta då Patrik hittade en pool i ett uthus som vi köpte i fjol men aldrig använde...


Smartast hade väl varit att låta vattnet bli lite soluppvärmt ett par dagar men att barnen skulle ha tid att vänta på det.. ..nä, knappast!

Några minuters vilt plaskande och sedan en varm dusch innan läggdags!

Och nu är det bara slut kvar av helgen - tråkigt!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0