Inte många knop..

..gjorda i huset på berget idag!


För förutom att barnen fortfarande är sjuka har nu jag också "trilla dit". Bläääää!

Det mest arbetsamma jag lyckats med idag är att tvätta håret och bädda sängen vilket var mer än nog med tanke på dagsformen...

Eller ja, jag fick ett ryck och bakade kakor på eftermidda'n men det är ju knappast heller att räkna som tyngre arbete.


När jag rotade fram TV-spelet i helgen hittade jag samtidigt ett gäng sällskapsspel från "för länge sen" och ett av dem har vi roat oss med en stund idag...




Rasmus gjorde ett litet försök att vara med först men tröttnade ganska fort på att vänta på sin tur och började istället spela på egen hand vid sidan om. Oscar däremot är jätteduktig på att förstå och följa reglerna, han gillar spel.


Kanske kan vi prova något av de andra imorgon. Resan, vet jag att jag älskade som barn.

Dessutom har vi försökt bota onda halsar med kalla saker..


...och samlat nya krafter framför barntv.


Efter att John Blund kom till barnen ikväll har det inte blivit nåt gjort här. Strax dags att förflytta sig från soffan till sängen och hoppas på ett mirakel till imorgon - att vi alla är pigga och friska igen för det här är inget roligt alltså...

Kommentarer
Postat av: Eva

Resan var mitt favoritspel när jag var liten, måste nog fråga mina föräldrar om dom har det kvar.

2013-03-11 @ 21:49:48
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0