Hej tomtegubbar...

...eller åtminstone tomtegubbe!


Vid lunch idag frågade jag Rasmus vad han vill vara när dagis ska ha luciatåg nu framöver och svaret kom helt utan betänketid,

"-Tomte! Och så ska jag ha en plastpåse med julklappar med mig så att alla tror att jag är en riktig tomte!"

"-Jaha ok, annars kan man ju vara pepparkaksgubbe..."

"-Nej, det ska jag INTE vara men om nån annan klär ut sig till det tänker jag äta upp den, för jag gillar pepparkakor!"

Och Oscar har jag faktiskt inte frågat än men svaret jag kommer få är ganska givet då Oscar redan för ett par år sedan bestämt förklarade att,

"-Jag är ingen tomte eller pepparkaksgubbe, jag är bara Oscar!"

Och visst låt gå för det, lillebror klär gärna ut sig/spelar rollspel för storebror också!


Nu i eftermiddag är lillkillen min egen lilla doktor t.ex.

Efter en ordentlig undersökning är jag nu nerbäddad i soffan - han tyckte nog jag verkade lite trött...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0