Less is more...

...finns inget annat sätt att beskriva min "nya" adventsljusstake.

Ny för mig, avlagd för nån annan - 25 spänn på "Återvinsten" och jag är hur nöjd som helst.

Dock vet jag inte om jag är riktigt lika nöjd med de nya köksgardinerna som jag fixade upp i eftermiddags.

En vit enkel knytbandskappa... ...snacka om kontrast till de långa, svarta längderna med tomtar som jag haft de senaste 3 åren. Trodde jag ville ha nåt nytt och helt annat men jag vet inte - det blev allt lite kalt...


Men, men nu är fönstrena putsade (trots att jag tänkt fuska förbi det momentet...) och adventspyntet på plats, egentligen spelar det kanske inte så stor roll om gardinen är långa eller korta. Bara vardagsrummet kvar nu men det får bli ett projekt för imorgon eftermiddag...

På dagis har de under veckan också börjat locka fram lite julkänslor..

...bakat pepparkakor och tillverka julpynt även om nu Rasmus verkar ha sitt fokus på en helt annan högtid...

Mammas lilla älskling som kör sitt race - alltid. De andra barnen färglade tomtar, Rasmus gjorde en påskbil. Men han börjar bli riktigt duktig på att hålla sig innanför strecken.



Och med tanke på att vi har cyklat till dagis de senaste 2 dagarna trots att 1:a advent står för dörren till helgen är det kanske inte så konstigt att det inte är helt solklart för Rasmus vilken högtid dom är vilken - vädret är ungefär detsamma ;-) ...

Nä, sova kanske?!

Go'kväll!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0