Sleeping beauty..

..det är vår Rasmus det!




Som bebis sov han så lite som möjligt (läs aldrig mer än ungefär 10 minuter i taget!) men det har han nog tagit igen vid det här laget - med råge! Är Rasmus trött så sover Rasmus - inga konstigheter.

Idag var han trött när jag hämtade från dagis och efter att vi legat och "efterdagisgosat" framför TV:n en stund slocknade han. Taskig tajming kl.16:30!

Men bära eller brista efter några väckningsförsök bar jag upp honom och bäddade ner honom för natten - vi får väl se hur det går...


Storebror däremot höll sig förstås vaken men vi har haft en ovanligt lugn kväll i huset...

Nu ligger de iallafall nerbäddade båda två. Minstingen vaknade faktiskt när jag och Oscar kom upp men efter att jag legat hos honom en stund vände han mig ryggen med orden:

"-Go'natt mamma, ha en trevlig natt du också!" och somnade om...

Gullungen!


Med tanke på hur gården (och ytterkläderna...) på dagis såg ut i eftermiddags när jag hämtade så utgår jag iallafall ifrån att tröttheten kommer därifrån - bästa tänkbara lekmiljön där idag!

Förresten ni som hade förmånen att hinna träffa min boxer Trolle..

..visst finns det vissa likheter?!

Även när det kommer till envishet och "jaggörsomjagvilljagvetattduförlåtermig"-stilen.. ..ibland funderar man faktiskt lite på detta med reinkarnation ;-)!

Hur som helst, spännande att se när lille herrn vaknar imorgon...

















Kommentarer
Postat av: Eva

Skönt när de sover de små envisa små.

Tänkte fråga om du vet var i Töcksfors/Årjäng man kan få tag på landgångsbröd sånt man har till smörgåstårta =) De är så många på jobbet som frågar efter det men jag har inte hittat det. Eller är det fryst som jag fått tips av någon annan.

Svar: Åh förlåt, den här kommentaren har jag helt missat... Jag vet faktiskt inte men jag skulle kunna tänka mig att ICA Supermarket i Årjäng har. Och eventuellt Eurocash i nya handelsparken fast då fryst (de har mycket fryst bröd vid "bageridelen". Jag använder alltid vanlig formfranska som jag kantskär när jag gör smörgåstårta, fast det funkar ju kanske inte om man ska göra just landgång... Hoppas du hittar nåt bra!
Elisabeth Andersson

2013-11-05 @ 21:26:49
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0