Snart är det över..


..även om det kanske inte är så som majoriteten i landet väljer att se på det.

Julen alltså. För om en månad är det redan juldagen, sen blir det nyår och sedan går vi mot ljusare tider - förhoppningsvis på fler än ett sätt.

Barnen längtar (såklart!) och jag känner bara att jag har lust att hoppa över hela "grejjen". Och japp, det står jag för - lite på samma sätt som inlägget jag gjorde om "livet utan filter" för några veckor sedan, man MÅSTE inte älska denna högtid.

Dock låter jag givetvis inte detta hindra barnen från att vara förväntansfulla och glada inför det som komma skall så självklart kommer det bli jul även i huset på berget...

Vi började "uppvärmningen" redan ikväll faktiskt med grötkvällsmat och julmusik på radion och Oscar diskuterade och motiverade helnöjt sina kryssmarkeringar i leksakskatalogerna som börjat ramla ner i brevlådan...

På radion ställdes frågan "vad tycker du är det bästa med julen" varpå någon svarade "glöggen och klapparna" och Oscar hakade snabbt på,

"-Det tycker jag också! Eller vänta nu.. ..gillar jag glögg?!"

Imorgon har jag förövrigt lovat barnen att vi ska adventspynta så jag bryter inte helt mot "decemberreglerna" om nu någon trodde det - jag gillar det bara inte...


Ikväll stängde vi av barnprogrammen lite tidigare än vanligt och kröp ner i dubbelsängen med en bunt böcker istället - det är mys på riktigt det och långt bättre nedvarvning än vad Cartoon Network och Playhouse Disney kan erbjuda...

Och nu är det dags att sova även för mamman och pappan...




Kommentarer
Postat av: Pappa P

Håller som alltid med dej min skatt :)

2013-11-26 @ 15:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0