Är det inte konstigt...

...hur man alltid sover som skönast på morgonkvisten när man inte får sova mer?!?

Sömn är åter igen en bristvara här i huset. Nog sover barnen när de väl somnar men de somnar så sent! Vid halv 10 igår var Oscar fortfarande vaken och med tanke på att han INTE kompenserar det på morgonen är det alldeles för sent.

Vi lägger dem nånstans mellan 19-20 och då tycker man de skulle slockna bums med tanke på vilket tempo de har under dagarna men inte.

Har testat att låta dem vara vakna (uppe) senare på kvällen men det hjälper inte heller. Gaaaah - fruktansvärt frustrerande även om det kan tyckas som ett I-landsproblem i det stora hela.

Själv sover jag också som en kratta och känner mig som en urvriden disktrasa på morgonen.. ..idag är inget undantag!


Igår var vi lediga och pysslade i ordets bemärkelse med lite av varje men idag står det åter igen dagis på dagordningen...

...och kanske blir det lite pyssel där också. Den här halsduken hade Oscar gjort och kom stolt hem från dagis med i början på veckan. Knappt så han ville ta den av sig vid läggdags! Mammas lilla pysselprins minsann!

Nää, dags att slurpa ur kaffekoppen...

...och se om det går att råda bot på "troll-looken" jag svänger mig med så här på morgonkvisten.

Morr'n!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0