Hosthöst..



..och många långa timmar inomhus både igår och idag!

TV, dator, surfplatta, allmänt soffhäng, ännu mera TV och ja - jag är RASTLÖS och har därför försökt fördriva tiden med lite av varje...

Bl.a färdigställt decoupagekrukorna
barnen fick göra förra veckan.




Och i krykorna står barnens egna amaryllisar de fått av farmor.


Dessutom har jag öppnat upp syateljén och kortat av ett par byxor åt Oscar som legat i sylådan lääänge...

...lagat mina vindbrallor som förolyckades när jag var ute och gick för några veckor sedan - säger bara rullgrus :-( . Hur som helst är både knä och byxor hela igen nu och dessutom syns jag lite bättre på kuppen. Tyckte själv jag var ganska smart som använde mig av en reflexväst som lapp.

Och när symaskinen ändå stod framme...

...provade jag mig på att sy att par brallor åt Oscar av en gammal tygbit jag fick av svärmor när hon rensade garderober.

Hade inget mönster utan fristilade lite efter ett par andra brallor så resultatet blev ju därefter men med tanke på hur länge sedan det var jag testade på just klädsömnad är jag lite halvimponerad av att jag ens fick ihop dem!



Nu längtar jag bara efter att pappan i huset ska komma hem så jag får ta Zingo på en runda och testa min nya spotifylista jag "snickrade" ihop i förmiddags...

Och så hoppas vi på att hostandet lugnar ner sig för knattarna (de är förövrigt pigga!) så de kan gå tillbaka till dagis några timmar imorgon.. ..det behöver vi nog alla 3!


Nehä, dags att lägga lite energi på kvällsmat kanske...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0