Höstrusk..

..i dubbel bemärkelse.

För nu är hösten här med besked - regn och infektioner.. ..bara att vänja sig!

Oscisen som var lite vissen redan igår vaknade med hosta och 39,5 imorse.

"-Hade jag feber mamma?!" frågade han när vi kollade (inte OM utan hur MYCKET...) imorse.
"-Ja, det hade du. 39,5."
"-Oj! DET vet jag är mycket för så långt kan jag inte ens räkna!"

Sötis. Dock har han faktiskt varit vid gott mod under dagen och väldigt kramsjuk (vilket jag förstås bara tackar för).


Rasmus fick välja om han också ville vara hemma men valde (med lite hjälp av Oscar ;-)...) att gå till dagis och när jag hämtade honom berättade han att han och några av kompisarna lekt mamma, pappa, barn.

Jaha så jag, vem var pappa då?!

"- B var pappa och V också. J var mamma och E var barn."
"-Du då, vem var du?!"
"-Jag var polischef!"

Jo men fantasin är gränslös...

...och finns i obegränsad mängd!


Själv är jag fortfarande inte heller helt pigg än - envisa baciller detta...


Läggdags för de små nu, och själv också snart tror jag - jäklar så trött!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0