Kökshemligheter...


Ikväll blev det pankisar till kvällsmat och även om jag kanske inte tycker att pannkakor egentligen är en fullvärdig middag (fast ok ibland för det ÄR ju gott :-)!) så känns det åtminstone något bättre för samvetet att göra dem lite nyttigare.. ..även om det samtidigt innefattar visst mygel och oärlighet.

Rasmus äter som bekant inte frukt, meeeen banan och rivet äpple i pannkaksmeten - det funkar. Och dessutom hälften fullkornsmjöl så mättar det lite skönare.


Idag höll jag dock på att "åka dit" då Rasmus redan vid första tuggan smått irriterat frågar:

"-Vaaa! Har du haft B A N A N i dom här?!?!"

Men jag chansade och blånekade med förklaringen,

"-Banan nej! Hur skulle jag kunna klara steka pankisarna om det låg en banan i smeten..?!"

Och det höll han ju med om, bananer är ganska stora och borde ju synas...

...och nöjde sig där och smaskade i rask takt i sig 3 stycken och ett glas mjölk.

Storebror däremot hade inga invändningar. Visst, nu är ju han tvärtom mot Rasmus och älskar frukt men han sa ändå inget om smaken.

Rätt eller fel, men jag fortsätter med mitt fruktlurendrejeri så länge det går, jag menar det är väl inte värre än att tomtelögnen som går varm i världen år efter år?!

Och på tal om hemligheter..

..har bakat ikväll och receptet är så hemligt att jag inte vet det själv. (Baksidan med att exprimentera och inte anteckna under tiden!)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0