Underbara treårstrots....

Gaaaaaaaaaaaah, idag har Oscar verkligen varit mer 3½ än nånsin idag... Lilla, lilla gubben vart kommer alla känslor ifrån?!?! Förutom den vanliga trotsen och smågnabb skapade han sig totalt hysterisk när det var dags för mellanmål. Han ville ha en festis när vi drack kaffe, och det fick han inte och då rasade hans värld... Då skulle han inte ha sin frukt heller, men ingen annan fick röra den heller. Skrik, gap, gråt och förtvivlan. "Ge mig frukten!" "Jag vill INTE ha den!" "Mamma kom hit!!! " (han sprang och gömde sig i lektältet) "Mamma du får INTE komma! Ja / Nej omvartannat. Arg, arg, ARG men däremellan glömde han bort sig och skrattade lite... Oj, oj, oj mycket känslor i en liten kropp...

Han åt dock till slut sin frukt och det glada humöret kom tillbaka, men utbrottet varade nog i 45(!) minuter... Nu sover han vilket nog var välbehövligt! Innan läggdags hann han dock se sin nya favorit på TV inte mindre än 5 gånger...

Nya "idolerna" är tandtrollen Karius och Baktus. Minst sagt trollbunden framför TV:n...

Rasmus däremot har skinit som solen själv hela da'n...
 
Ett försök till att städa lekrummet... Resultatet blev i vanlig ordning ganska dåligt eftersom att barnen (särskilt Rasmus faktiskt)  drar fram dubbelt av nya saker under tiden man försöker bort det som redan täcker golvet...

Och nej, fortfarande inget bredband... 3:e dygnet utan nu - DÅLIGT!

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag längtar inte till den tiden kan jag känna när jag läser dit inlägg. Vi har just nu bara en trotsig tjej på 1,5 år så mycket värre än vad Oskar någonsin var. Samt Oskar som börjar smyga in i 3 årstrotsen tror jag.



Jag var på rema 1000 och handlade idag och kollade då landlord blöjorna och dom låg mellan 20-28 kr paketet beroende på str. så dom är fortfarande billiga men inte så som dom var före jul.



Hur går det för dig med handen, känner du att smärtan försvinner och att du kan använda handen mer?

2011-02-17 @ 11:42:36
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0