Värmländska JÄTTE flugor!




Har höststädat ute idag och bl.a. tömt sandlådan på leksaker. När jag gick igenom samt gallrade bort lite halvkassa leksaker hittade jag en blå gummihylsa som jag inte kunde komma på vad den tillhörde men eftersom det ändå var en ganska kraftig grej ville jag inte heller kasta den direkt innan jag efterforskat lite (så jag inte slängde nåt viktigt...)

Dock behövde jag inte fundera så länge för Oscar visste precis vad det var...

- Det är ju till den där kringelgrejjen!

- Vilken kringelgrej?!

- Flugsmällan vet du väl!




Och självklart hade han rätt, visst var den till flugsmällan.... Även om jag fram tills idag gått i tron att man skulle rengöra mattor med den! Så dumt av mig! ;-)



Älskade underbara Oscar! ALLTID svar på ALLT!


Kommentarer
Postat av: Tea

Hihi. Vilken tur att han visste :-)

2011-10-23 @ 23:19:40
URL: http://nojagoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0