Från morgon till kväll....

Dagen idag har sett ut så här...


Började förmiddagen med några varv ute på åkern. Inte lika långt idag som igår men hej vad det gick! Snittade 7,64 km/h, nästan 5 minuter bättre än igår.... Innan jag kom iväg ställde sig Rasmus framför mig skidorna och sa "Min tur! Åka!" Hehe, ja det vore nåt - som om det inte är tillräckligt tungt ändå. Gott svett blev jag iallafall efteråt!

Skidturen blev en finfin uppvärmning för en stund i pulkabacken för att inviga barnens nya åkmadrasser...
 
Snacka om att det går fooooort utför! Till båda barnens förtjusning!

Förresten inte bara barnens, mamman och pappan hade inte direkt tråkigt de heller...


 

Sedan for jag in till Årjäng och handlade och när jag kom hem satte Oscar och jag igång med lite kaffebrödsbak...


Syltgrottor och kärleksmums så nu är det bara att komma hit och fika :-) !

Och lagom som syltgrottorna kom ur ugnen var det dags att laga mat... Timmarna har verkligen flugit iväg idag.
 
Vitlöksspäckad fläskytterfilé med kantarellstuvning och kroketter.... Goooooottttt var det!

 
Och så givet lite provsmakning av bakningen som efterrätt. Rasmus är ju dock inte så noga på sånt så han delar gärna med sig till pappan....

Sedan läggdags för de små och de senaste timmarna har maken och jag bara legat i varsitt soffhörn och
S L A P P A T med varsitt glas "vuxendricka" och en godispåse!



Underbara lördag!

Men nu är det nattinatti för jag har en känsla av att det blir minst lika fullrulle imorgon :-)!

Go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0