Just another day...

...i småbarnsträsket!



Även ett litet glas mjölk innehåller ganska mycket mjölk när det hamnar på fel ställe! Men man får se det positiva i att "glaset" iallafall var av plast!

Ägnade förmiddagen åt att plocka bort lite av de tjockaste vinterkläderna. Visst, det kan fortfarande komma bakslag med kall väder men full vintergarderob kommer knappast bli aktuellt igen... Och skulle det så bli får jag väl plocka fram grejjerna igen!

Hmm, känns som det var nyss jag plockade fram dem...

Har inventerat barnens skoförråd inför våren också och konstaterat att Rasmus nog klarar sig med de skor som finns i gömmorna (haha, iallafall för nån månad med tanke på vilken hastighet hans fötter växer med!) medan Oscar ganska omgående behöver nya goretexdojjor då det snart är för varmt/tätt för gummistövlarna för Oscars varma fötter. Dock behöver Rasmus ett par ofodrade gummistövlar då Oscars avlagda var i väl största laget. Intresseklubben antecknar ;-) ?!



Har hittat dessa åt Oscar... Har dock inte beställt dem än då jag bllev lite tveksam när de inte kunde levereras förräns 10 april - känns som om han skulle behöva dem nu, eller åtminstone inom ett par veckor.




Satsar på Viking i år. Förra året köpte jag Gulliver och de var inte alls lika bra som de Viking han haft tidigare så de är absolut värda några kronor mer så att han håller fötterna torra! Dessutom vet jag att Viking sitter bra på hans breda, höga fötter vilket gör det lite lättare när man skickar efter och inte provar ut fysiskt i butik.

Och så förstås lite utelek på eftermidda'n...
 

Våra små fina! Ute trivs de bäst!





Imorgon är det redan fredag!



Over and out!


Kommentarer
Postat av: Eva

fina skor du tänkt dig till Oscar. Vi har köpt några liknande till vår Oskar, vi köpte Viking Aztec då jag hittade dom för 250 kr på coop. Tror jag nämnde det i bloggen, hade tänkt lägga up bilder på skorna som jag köpte idag men har ingen energi =( så det får bli imorgon.

2012-03-15 @ 22:13:40
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Malo

Jag har många gånger köpt lite billigare skor för att man tänker att de växer så fort, men sen går de sönder på ett eller annat sätt. Lite dyrare märkeskor brukar hålla för den hårda vardag de utsätts för :)



Har du kollat barnskobutiken.se? Tror de har skorna du letar efter och jag har beställt flera gånger från dem och fått skorna supersnabbt.

2012-03-16 @ 09:23:04
URL: http://www.famkilander.se
Postat av: Maria

Hej fina!

Om du vet att skorna finns i någon butik nära mig så är det bara att hojta till. Jag kan handla och sen lägga pjucksen på lådan, nemas problemas. Puss

2012-03-16 @ 17:54:41
URL: http://casadelknas.blogspot.com/?m=

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0