Det är över!!!


"Jo men barn, det här ÄR roligt!"

Det är inte bara bara det här med barn och luciatåg... Inte för att jag är varken överraskad eller förvånad men historien upprepar sig och även i år har jag deltagit i dagis luciatåg. Man kan ju fundera på för vems skull?! 

Försöker inbilla mig själv att det är för Oscars men fick han bestämma skulle han inte vara med överhuvudtaget så sanning å säga är det nog helt enkelt jag som vill att han ska vara med och då är det kanske inte mer än rätt att jag "offrar mig" jag också?! Haha, troligtvis så Oscar tänker också för i år hade han tagit det hela ett steg längre och vägrade ens att ta på sig pepparkakskostymen innan jag och Rasmus dök upp. (Jag trodde nämligen att jag var smart att INTE visa mig för honom innan i tron om att han då skulle falla för grupptrycket och gå med på egen hand utan mig av bara farten - men inte då, inte våran Oscar!) Men när "backstageryktet" att Oscar var den enda som inte ville byta om nådde mig tänkte jag om. Och Oscar sken upp som en sol när han såg mig och lillebror "Jag kunde ju inte gå utan Dig mamma!" var det första han sa när han såg oss ...




"I ett hus vid skogens slut" var den enda av sångerna som Oscar verkligen hängde med på...

Den här bilden tycker jag är så härlig för det är ju precis så här det är med barn... Inga raka led här inte utan alla pysslar med lite av varje ♥ ...

Efteråt blev det i vanlig ordning fika och även idag kom tomten med påsar. Visst, det uppskattas mycket av barnen men jag förstår det ändå inte riktigt. Varför måste det alltid vara godis?! Räcker det inte lika bra med fika?! Jag menar tomten får jobba ganska hårt med alla tillställningar som är härikring mellan lucia och julgranskakningen...




"Mamma, varför hade inte du nån pepparkaksdräkt precis som jag när vi gick luciatåget?!" frågade Oscar mig ikväll... Ja du Oscar det hade nog gjort succé, undra om de finns i strl. L ?!

Slutet gott allting gott men tro mig när jag säger att det är skönt att det är ett helt år kvar till nästa gång!



Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

verkar som att både oscar å izabella tycker om den låten, i ett hus vid skogen slut =) fast izabella säger: i ett hus i skogens tut =)

2010-12-14 @ 21:57:07
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Maria Källbom

men gud så gulligt! Längtar till Joline ska gå sitt första luciatåg! Om hon nu inte vägrar ;)

2010-12-15 @ 11:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0