Las Vegas light

Nu har tomten vaknat till liv på Bergerud... Förra året gjorde han sig inte besväret att komma fram men i år står han åter igen på berget och vinkar åt förbipasserande. Till Oscars stora förtjusning har vi dessutom bästa utsikt på honom från köksfönstret...



Det har varit en helt underbar vinterdag idag. Kallt, men för en gång skull inte FÖR kallt för att vara utomhus och dessutom strålande sol... Vi var ute en sväng på eftermidda'n. Oscar har grejjat ihop med Patrik, Rasmus sov gott i vagnen och jag grejjade med lite av varje. Skönt med frisk luft! Och sist men inte minst fick Oscar följa med farfar och hämta gran...


Har ääääääntligen fått tag på en mössa till Oscar som sluter tätt runt öronen!

Och ikväll har vi haft svärpäronen här på lite käk och kaffe. Skinkstek med potatis. Glömde dock att jag tänkt steka kantareller till, men det verkade "gå hem" ändå...


Trevligt, trevligt! Och även om jag sagt det förr så tål det att sägas igen, de där hallongrottorna är såååå goda!

Sammanfattningsvis en trevlig helg, men som bekant är underbart kort - imorgon är det måndag igen!




Kommentarer
Postat av: Eva Falkenland

Tack!

Jag tycker vi haft mer än nog nu =(



Så gulligt med en tomte på berget :D

2010-12-13 @ 10:02:15
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0