Idag blir en bra dag!

För det har jag bestämt!

Rasmus 2:a natt i eget rum har gått helt ok. Var inne hos honom vid 12 och vid 3 för att sedan hämta in honom till oss vid tjugo i 6. Det är helt överlevnadsbart, hur som helst sover han ju INTE sämre i eget rum än i vårt iallafall och det är ju positivt!

Oscar visar inga tecken på att må dåligt idag, eller ja för en stund sedan sa han visserligen att han behövde en glass för att bli bra i öronen... Men det fick han inte den lilla lurifaxen. Nu är han fullt upptagen med att leka med dockskåpet och Rasmus hjälper i vanlig ordning till med köksbestyren...


Alla sätt är bra (utom de dåliga...). Det förstår väl vem som helst att det går lättare att leka inne i huset om möblerna är utanför.... Taket verkar vara lite av en favoritplacering av diverse saker..


Jag känner mig dock lite mindre nöjd med att han börjat ge sig på lådorna med redskap, så länge han höll sig till plastbyttor och bunkar var det bättre.... Inte helt lätt att sätta spärr på dessa lådor dock...

Patrik tog med sig Oscar ner när han vaknade imorse och lät mig och Rasmus sova vidare ända tills han var tvungen att åka vid halv 8 - guld värt! Att han dessutom hade fixat kaffe
och serverat Oscar frukost gjorde ju knappast saken sämre. Han är allt världens bästa min ♥ make ♥!

Nu ska jag sätta fart med de sista adventsbestyren. Pyntingen är färdig så när som på att det saknas glödlampa i en av stjärnorna i vardagsrummet så idag blir det att plocka ordning, bädda rent i sängarna, damma och städa golven. Såvida barnen fortsätter vara på gott humör ska allt nog hinnas med innan kvällen! 10 minusgrader ute så det passar bra att vara inne och grejja!

Och det bästa av allt är att det är...

                                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0