Sätter punkt för idag



Rasmus äter alltid gröt på morgonen. Och fram till denna vecka har han varit nöjd med bara gröt och kanske ett par skivor ost när jag och Oscar käkar vår frukost men nu har han fått för sig at han ska ha bröd också. Först gröt, sen bröd som han trycker i sig i en rasande fart, belåtet grymtande. Han äter egentligen bara 3 ordentliga måltider per dag men då äter han MYCKET! Frukost, lunch och kvällsgröt får han i skogshuggarportioner, mellanmål däremot visar han inte alls samma intresse för och nöjer sig med väldigt lite. Men, men huvudsaken är ju att han verkar nöjd och mår bra!
 

Dagen började mulet och trist men framåt förmidda'n klarnade det faktiskt upp. Rasmus fick sova ute i vagnen (egentligen enda sättet för att få honom att sova några längre stunder dagtid) och Oscar och jag roade oss med att kratta löv som trädgården helt plötsligt är helt täckt av...




Att kratta löv måste vara något av det otacksammaste arbete man kan ägna sig åt... Iallafall om man gör det INNAN alla löv fallit klart. Men nåt ska man ju sysselsätta sig med och det är ju grym motion så inget ont som inte har nåt gott med sig ;-) och ser man det på det viset finns det många konditionspass kvar där ute! Passade på att ställa undan parasollen och solstolen också för dessvärre tror jag att de dagarna som kräver sån utrustning är räknade! Men altanmöblerna står kvar så vem vet, kanske blir det en eftermiddagsfika på altanen i helgen?!

Har varit lite dålig på att plantera blommor den här sommaren. Hade några krukor med tagetes men mer än så blev det inte. Brukar vilja ha ett par krukor med ljung nu på hösten men det har inte heller blivit av, varför vet jag inte - det är ju inte direkt så att de kräver någon särskild omvårdnad! Men än är det väl visserligen inte försent, får se om jag fixar det under veckan som kommer kanske.


Tidigare idag fällde Oscar en ganska syrlig kommentar om att Rasmus nog borde gå hem till Eva och klippa håret...


Haha och han har kanske rätt! Det är bra rufsigt när han legat och sovit med mössa på... Men jag tror nog ändå vi låter Rasmus ha sitt hårsvall i fred ännu ett tag, för inte alls så länge sen så såg han ju ut så här...

Omvänd munkfrilla eller vad man nu ska kalla det... Det är väl ganska vanligt att bakhåret skavs av så länge de är små och ligger mycket men det hände faktiskt aldrig på Oscar.

Var inne i Årjäng och handlade i eftermiddags och än en gång konstaterade jag att det nog inte är meningen att jag ska handla på Konsum. Vanligtvis handlar jag ju på ICA men idag fick jag för mig att jag skulle gå in på Konsum och alltid händer det nåt.. På ICA:s kundvagnar har det ju lite smart delat på "myntlåsen" så att det är en SVENSK femma eller en NORSK tia som funkar i respektive fack men Konsum däremot är det ju bara 10:or som funkar men det syns inte på vagnen vilket fack som är för de svenska tiorna och vilken som är för de norska och sätter man den svenska tian i fel fack så funkar det inte + att tian liksom försvinner in och blir mer eller mindre omöjlig att fiska ut igen... Vilket naturligtvis hände mig idag! Visst det finns kanske viktigare saker att lägga irritation på men det är bara det att det alltid är nåt som strular. *intresseklubben antecknar* Men slutet gott och allting gott, det kom en snäll liten farbror och använde handkraft för att rätt och slätt slå ut min tia så jag fick ta min vagn (och han lämna tillbaka sin eftersom jag ockuperade hela kundvagnsbåset med mitt mynttrubbel) men ändå. Nä, nästa vecka får det allt bli ICA igen! Då går det nog dessutom snabbare att handla, helt hopplöst att vara inne på en affär man inte brukar handla i - man hittar verkligen INGENTING!

Nog om mina I-landsproblem för idag. Barnen sover och jag ska snart ta maken med mig och göra det samma, det får bli en tidig kväll så att jag orkar med morgondagens späckade schema!


Natti, natti!


                  







Är det detta som kallas att ta med sig jobbet hem?!?! En vacker dag kommer det väl nån och knackar på och vill komma in och titta med tanke på vad som finns lite runtom i vår trädgård... Gör sig visserligen ganska fint till vårt vita hus men att sälja detta?! NEJ! Nu har vi flyttat färdigt!











                                                                                                 ♥


Kommentarer
Postat av: Kalle B

Tur att ni har flyttat färdigt.

2010-10-09 @ 04:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0