Seg som sirap


Nästan så trött att jag somnar i maten...

Det är ungefär min dagsform. Jättetrött verkligen. Har varit på spädbarnsgrupp med Rasmus inne i Årjäng. Idag pratade vi om infektioner och andra trevligheter, med hösten kommer både snor och löss... Löss har vi *peppar, peppar* sluppit uppleva än så länge! Fick gjort två fotavtryck av honom iallafall, ett i gips och ett i färg. Kan va kul att ha eftersom jag har det från när Oscar var liten. Haha, men det är INTE några små fötter han har så det blir en stor "tavla"..

Rasmus somnade som en sten direkt jag satte honom i bilen och fortsatte sova hemma trots att jag flyttade över honom till vagnen. Det tar på kraftern att utforska nya platser! Passade på att mäta och väga också när jag ändå var på familjecentralen och växer det gör han - 11 860 g och 75 cm och i samma ålder var Oscar 10 055 g och 68,5 cm. Det skiljer nästan 2 kg på dem vid samma ålder och ändå uppfattade jag Oscar som större men det beror väl troligtvis på att han var mer "klotrund" eftersom han samtidigt alltså var nästan en decimeter kortare. Inte undra på att jag tycker att Oscars gamla avlagda kläder i många fall passar dåligt...

Idag började musikleken efter sommaruppehållet i Blomskogs församlingshem också. Lite synd att det också är på onsdagar då mammagruppen är men man kan ju inte klona sig så det är bara till att välja vilket man vill vara med på. Musikleken får ju Oscar va med på hursomhelst eftersom de går dit med dagis, samtidigt kan jag känna att det är lite synd att inte vara där med Rasmus den enda dagen i veckan det faktiskt händer nåt på promenadavstånd hemifrån! Men, men mammagruppen är ju bara var 14:e dag så jag får väl gå dit varannan gång iallafall. Nu skulle det dessutom bli ett litet avbrott på mammagruppen så nästa gång är inte förrän 20 oktober... Snacka om I-landsproblem va!

Oscar har följt med farfar för att titta på när de tröskar fälten så jag ska passa på att ta ett ryck i tvättstugan nu när jag bara har en lillkille att se efter samtidigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0