Radiusfraktur del 2

Japp, 4 veckor i gips är avklarade och nu går jag in i del 2 av detta elände... Hemskt skönt att blivit kvitt gipset men samtidigt gör det så j-a ont... Armen är stel och ostadig och huden så torr att det svider i skinnet. Ska försöka mjuka upp den med olja för att se om det hjälper.

Fick med mig en stödskena med mig hem som jag kan ha på natten och vid de tillfällen jag känner att jag behöver lite extra stöd. Den är verkligen jätteskön att ha på men man får inte ha den på för mycket eftersom det är svårt att träna upp rörligheten i själva handleden då. Usch, önskar verkligen att jag kunde skruva tillbaka klockan till den 15:e januari och göra om eftermiddagen. Jag SKULLE ha nöjt mig med de varv jag redan åkt i skidspåret och *FULT ORD* i att hämta fjällpulkan åt Oscar för att fortsätta åka, då hade allt vart frid och fröjd nu... Snacka om ett ögonblicks verk! Känner mig ganska låg för tillfället faktiskt och det känns som om jag har en låååååång väg tillbaka...


 ♥ Det bästa jag har! ♥

Positivt är dock att det var en väldigt lindrig form av kräkar'n Oscar hade. Frågan är om det ens var influensa då alla vi övriga klarat oss... De ringde till slut tillbaka från sjukhuset också och tyckte inte att det lät som att vi behövde komma in med Oscar - skönt! Han har inte ätit så mycket idag (förståeligt!) och ikväll var han hysteriskt trött (knappast konstigt efter inatt!) men imorgon hoppas vi att han är tillbaka ordentligt igen med nya, friska tag!!

Go'natt!

Och förresten, shit va snö det kommit de senaste 2 dagarna! Och att det dessutom i skrivandets stund är -15 grader gör ju att der verkligen blev vinter igen... Så mycket för de vårkänslorna som tillfälligtvis fanns i några dagar...


Kommentarer
Postat av: Ingrid Boman

Har precis tagit bort gips efter samma fraktur som du haft och det var bra att se att jag inte var ensam om att ha skitont! Tack.

2011-03-09 @ 23:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0