Länge leve Jerry!



Jaha så sitter man i soffan och försöker lära sig att skriva med vänsterhand... Eller skriva är vä inte det största problemet utan allting blir plötsligt så fruktansvärt omständigt som enhänt och särskilt som det är handen jag använder mest som "tagit semester"...

Tillbringade lördagkvällen på Akuten i Karlstad där de redan i receptionen konstaterade att handleden var BRUTEN. En klassisk "svanhandled" kallade hon den och jag förstår varför för leden var verkligen vrängd som ett S...


Så här ser undersidan på mina pjäxor ut.... Har nu lärt mig den hårda vägen att de får eget liv när man promenerar på is med dem...

Ska inte trötta ut er med detaljer men olyckan inträffade på väg till skidspåret  och för att vara ärlig kände jag direkt att "detta gick INTE bra" - vilket det uppenbarligen inte heller gjorde...

Det är aldrig roligt att vara på akuten, botsett från lördagkvällar då sjuksköterskan Jerry jobbar! Vilken kille va! Har aldrig blivit så vä omhändertagen på en vårdinrättnimg som jag blev igår. (Och då syftar jag INTE bara på att det var han som kom med smärtlindring i form av Morfin och Stesolid ;-) ) utan hela hans utstrålning och person, tänk om alla var som han! Jag menar om man har förmågan att få patienten (jag) att skratta samtidigt som doktorn drar frakturen rätt då har man lyckats och är duktig på det man gör...!

Domen blev att leden är av på 2 ställen, gips i 4 veckor och 2 veckors rehabilitering efter det summasummarum 6(!) veckors sjukskrivning. Usch, fy och bläääää! På onsdag ska jag tillbaka för nån typ av sjukgymnastik och om en vecka ska det tas nya röntgenbilder då det ska avgöras om gipsskenan räcker eller om det blir nödvändigt med en operation för att få benet rätt *hoppas, hoppas, hoppas att jag slipper!!!*

Jag har verkligen ont idag (även om det självklart inte går att jämföra med smärtan jag kände igår) och är dessutom skittrött och smått yr i huv'et. Med andra ord ingen bra Bettandag!



I väntan på att apoteket ska öppna på måndag fick jag med mig lite "godsaker" hem... De blå ser riktigt giftiga ut och med tanke på att man känner sig lite ostadig på benen efter att ha tagit dem så är de nog det också...

Tack älskling för att du var med mig och "höll handen" och torkade tårar hela kvällen och TACK underbara svärmor och svärfar för hjälpen med barnen! Vad skulle vi göra utan er?!

Hi,hi vad gör man inte för att få lite egentid med maken ;-)?!







Kommentarer
Postat av: Malo

Men fy vilken otur! Hoppas att du slipper operation åtminstone. Stackare!

Gött att höra att du blir väl omhändertagen av sjuksköterskorna. Om alla va som Jerry så skulle "vi" ha bra rykte. Jag gissar att det är samma Jerry som vi träffat på vid information i "ettan" och han kan prata för sig ;-) Han är dessutom uppklistrad i vårt metodrum på en artikel ur Nwt så han är kändis för oss :-)

Krya på dig!

2011-01-16 @ 16:54:07
URL: http://www.famkilander.se
Postat av: ♥ Jenny ♥

Gud vilken helg du verkar ha haft då!

Det är farligt ute nu! Höll själv på att sätta mej på arslet förut när ja va på väg till bilen!

2011-01-16 @ 17:01:05
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja du Malo nog kunde han prata för sig alltid... Hahaa och kallade sig själv för "Ipren-mannen" och lite likheter fanns där allt ;-). Min hjälte!



Och Jenny, akta dig när du går. Illa nog med en bruten handled men att dessutom vara gravid samtidigt är nog knappast att rekommendera!

2011-01-16 @ 19:31:41
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Eva Falkenland

Stackare =(

Vilken härlig sjuksyrre du fick då :D



Hoppas att du slipper operation och att du snart får en hanterbar smärta om det finns något sådant. Starka värktabletter är inte att leka med. Skönt att ni har svärföräldrarna nära så ni kan få lite hjälp ibland.



Jag skickar med några uppmuntrande kramar

2011-01-16 @ 19:32:19
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Eva

Stackare =(

Vilken härlig sjuksyrre du fick då :D



Hoppas att du slipper operation och att du snart får en hanterbar smärta om det finns något sådant. Starka värktabletter är inte att leka med. Skönt att ni har svärföräldrarna nära så ni kan få lite hjälp ibland.



Jag skickar med några uppmuntrande kramar

2011-01-16 @ 19:32:21
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥

Svar: Jo dom har broddskor på hovarna. Men ibland fastnar det massa snö under hovarna och då når inte brodden ner så då halkar dom lite :)

2011-01-16 @ 20:13:43
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0