Badkrukor göra sig icke besvär...

Har haft en jättemysig dag med barnen ute i Sundsbyn med Jessica och hennes småttingar. Som vanligt fullt ös från början till slut men idag flöt leken dessutom helt utan konflikter och killarna hade verkligen jättekul. Härligt! Efter att ha lekt i sandlådan, letat saker i skogen, kört med bilar på farstukvisten, lekt tafatt på gårdsplan och käkat korv med bröd till lunch gick vi ner till sjön. Syftet var dock INTE att bada utan mer leka lite i sanden och kasta stenar i vattnet... ...men det är ju inte alltid saker och ting blir precis som man tänkt sig!


Clara och Rasmus har börjat få glädje av varandra de också faktiskt. Eller som Oscar sa innan vi åkte hemifrån i förmiddags, "Carl's bebis är Rasmus kompis!" Och så är det ju. På bilden har Rasmus snott åt sig Claras snuttis. Detta var också det sista jag såg av Rasmus torr...

...minutrarna senare såg han ut så här!

 
Från början klädde jag bara av honom på underkroppen för jag trodde han skulle nöja sig med att plaska lite i kanten, men när jag satte ner honom i sanden bokstavligen talat SPRANG han rakt ut i vattnet - totalt orädd! Så det var bara för mig att vackert plaska efter... Inte så kallt som jag trodde men heller inte jättevarmt. Hur som helst tyckte Rasmus att detta var toppen och plaskade, gapskrattade och blev MYCKET sur när han till slut inte fick vara i vattnet längre. Premiär för utomhusbad för hans del och med tanke på hans reaktion lär det knappast bli några slappa dagar på stranden för min del i sommar - lär ju få springa livet ur mig efter honom.

Oscar å andra sidan ville först inte klä av sig överhuvudtaget utan var nöjd i strandkanten - tills lillebror plumsade i, då helt plötsligt blev han också sugen på att bada!

 
Och väl i vattnet ville han INTE komma upp. Allt eller inget liksom, det är Oscar i ett nötskal!

Haha, nästa gång kanske jag ska fundera över att plocka med mig lite badkläder, eller åtminstone en handduk! Men, men luften var varm så då spelar det inte så stor roll!

Summasummarum en jättetrevlig dag :-) och precis vad jag behövde efter den här veckan! Och som pricken över i så är det redan fredag imorgon!

Go'kväll!




Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Jag har inte ens varit med barnen till vatten än i år för jag tror att det är så kallt men det kanske är värt att testa snart.



Jag tror att Oskar kommer vara ett stort stöd för Alma när hon får sina glasögon och en rapportör som kommer att berätta om hon tar dom av sig. Det är helt fantastiskt att dom kan se det så tidigt men då har vi ju fått ett bra svar på varför våra barn aldrig varit så bra på pussel och plock leksaker =)



199 kr är billigt för ett helt set, det betalade jag för Almas sist på cubus då dom hade något erbjudande.

2011-06-16 @ 21:34:09
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0