Torsdagsmys


Idag kom Patrik hem i väldigt vettig tid från jobbet så att vi hann att åka till Blomma och avsluta kvällen med lite korvgrillning och ett (eller flera!) kvällsdopp i Lelång! Faktiskt riktigt skönt i vattnet nu (om ni frågar mig och barnen, Patrik hade inte riktigt samma åsikt...)! Det är riktigt roligt att bada med Oscar nu för han är totalt orädd och härjar på ganska vilt. Lite konstigt på ett sätt för hemma har han fått för sig att det är livsfarligt att tvätta håret för att han inte vill ha vatten i ögonen men i sjön har han inga som helst problem med att t.o.m hamna med huvudet under vattnet...


 


Oscar har fått en liten (med betoning på liten!) båt som han nästan inte kunde vänta tills vi kom till vattnet med att prova. Dock var den väldigt liten men Oscar var ändå helnöjd att använda den som "sparkdyna"... Och oj vad han har sparkat runt!


Plask, plask, plask. Som en liten fisk!

 
Efter badet smakade det gott med lite korv. Haha eller efter och efter, både jag och Oscar var i vattnet en gång till efter maten. Dock måste jag medge att det inte var lika skönt då eftersom att solen försvunnit men det bekymrade dock INTE Oscar, honom fick vi mer eller mindre tvinga upp när det var dags att åka hem... OM jagkänner igen mig från när jag var liten.... Ja, Rasmus hade nog också gärna fortsatt bada men honom är det än så länge lite lättare att styra över...

Ett par underbara timmar, detta är riktig livskvalitet för mig!
 
 

Denna kväll passar om något in i min nya kategori "Dagar med guldkant" där jag tänkt sortera in saker som är lite roligare  än bara precis vanlig vardag. Om inte annat för att kunna gå tillbaka och titta på de mer grå dagarna... När jag har tid/ork ska jag gå tillbaka i arkivet och flytta över gamla inlägg dit också undan för undan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0