Sabotage!

Igår efter labbesöket fick Oscar sig ett efterlängtat cyklop och efter att ha "torrtränat" mer eller mindre hela da'n fick han till slut testa det i badkaret nu ikväll...
...och lyckan var total! Dock tyckte Rasmus att han också borde haft ett "klop" och gjorde sitt bästa för att få "låna" det. Meeen, nog för att Oscar brukar kunna dela med sig men inte med detta, vilket jag förstår då det var helt nytt och han har pratat läääänge om att han verkligen behöver ett. Då tog Rasmus helt enkelt saker i egna händer...
Syskonkärlek på hög nivå!
 
Haha, det roliga var att jag hörde vad han sa men förstod det inte riktigt förrän Oscar frustande kom upp ur vattnet och skrek "-Han gjorde så jag fick vatten i mun! Dumma Rasmus!"  Lite kul att jag råkade få det på bild och lite tur att Rasmus inte var 100% pricksäker... Rasmus i sin tur visste precis vad han gjorde och skrattade rått efteråt...
 
 
Dock blev han förlåten ganska så omgårende och att han faktiskt tycker om sin storebror (trots lite avundssjuka ibland...) råder det inga tvivel om. I eftermiddags kom det ett spontant,
 
"-Jag tycker om dig Oscar, du är min bästa vän!"
 
Sånt värmer i mammahjärtat! (Kanske därför han var tvungen att jämna ut det med ett lättare dränkningsförsök senare ;-) ...)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0