Dubbelvikta tår...

...är inte bra! Snarare ska det finnas lite utrymme för tåviftning...



Rasmus har klagat lite när man klätt på honom stövlarna senaste veckan (eller kanske veckorna...) och igår tog jag ur innesulorna och konstaterade att de nog faktiskt är lite trånga... Inte så att han har dubbelvikta tår (som rubriken antyder) men istället för det minimum av 1 cm som ska finnas över finns nog snarare knappt hälften... I slutet av september när vi köpte dem var de på gränsen till FÖR STORA!

Ja alltså det är ju tur att fötterna INTE fortsätter växa med samma hastighet resten av livet....



Tur i oturen så fanns det ett par i rätt storlek efter Oscar på vindsgarderoben - voila! - återvinning! Våra killar står ganska stadigt om man säger så, Oscar har strl. 30 och Rasmus nu alltså 26...

Det har kommit några centimter nysnö under natten och termometern visar på ca 5 minusgrader - PERFEKT skidväder... ...om man varit frisk :-( ! Men, men å andra sidan om jag varit frisk hade jag varit i skolan idag så åka skidor hade jag ändå inte kunnat göra...

Dagens kraftansträngning var att lämna barnen på dagis och nu ligger jag på soffan och har redan börjat samla kraft för att hämta hem dem igen - tur att det är några timmar dit, mina luftvägar och huvudvärk föredrar att jag sitter/ligger HELT stilla! Ska försöka titta lite i bunten med papper jag fick med mig hem från skolan igår, kursen har ju liksom inte stannat upp bara för att jag har det :-/...


Drömma går ju...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0