Inte riktigt den sorti jag tänkt mig...

...när jag knäppte av mig skidorna senast! Jag menar, det var ju inte direkt så att jag avgick  med flaggan i topp precis...

Jag hade absolut tänkt mig hinna åka mera men först kom Oscars "lilla olycka" ivägen och sedan blev jag sjuk och har så varit sen dess :-(. Och idag har det varit plusgrader hela da'n och sedan några timmar tillbaka REGNAR det!

Och jag som bara hunnit testa mina nya skidtights 1 enda gång...

 
...de passar väl visserligen bra till kyliga powerwalks också men det var ju inte så det var tänkt!

Men, men lika bra det kanske då behöver jag iallafall inte sörja att jag är fången inomhus...

 
Liten varm pojke som toppade nästan 40 grader inatt. Under dagen har han varit svalare men vid läggdags hade han 39 igen... Dessutom har vi fått plocka fram Nebunetten igen (faktiskt länge sedan senast) då andningen börjat låta ansträngd. Det gillar han INTE!

Oscars feber har varit lägre (till gränsen till borta faktiskt) under dagen men han är ändå inte pigg. SNOR och hosta, precis som jag och Patrik. Han hade dock också en topp i torsdags natt, med 40 blankt trots att han var fullproppad med febernedsätande. Läskigt. Men sedan var det precis som att det började vända.


Oscar har ägnat lite av sjuktiden till att pyssla. Det han gjort är Alla Hjärtans Dag - kort till nästa år... Det gäller att vara ute i god tid ;-) ! Och korten är prydda med bilder av honom själv som bebis med hans namn skrivet under.


Skriver sitt namn HELT själv utan hjälp nu. Dock baklänges.... Och jag vet inte riktigt varför han envisas med att skriva med små bokstäver för det är ju inte det lättaste, särskilt inte r...

"Mamma, jag vet hur ett Q ser ut. Det är ett O med en pinne på, men inga ord börjar på det så den är inte så viktig!"


Nehä, dags att släpa sig i säng igen... Man vet aldrig vad natten har att "bjuda på"....

Go'natt!

Förresten, undra om det är normaltillstånd att ha känslan av att köksbänken är en apoteksfilial....?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0