Läge att bada?!

Japp, det är det VARJE dag just nu...
Efter förra veckans grävprojekt i trädgården är det minst sagt LERIGT överallt, vilket inte minst märks inomhus. Vet inte hur många gånger jag svabbat hall och köksgolv sedan i torsdags och jag lär få fortsätta göra det minst 4 ggr så ofta som vanligt ett bra tag till för gräsmattan läker ju knappast över en natt om man säger så...
 
Barnen är dock mer än nöjda med vår nya gigantiska sandlåda till trädgård...
 
Igår eftermiddag när vi var ute så spöregnade det dessutom av och till. Räck upp en hand de som tror att det hindrade barnen från att fortsätta leka?!
 
Samla vatten från spöregn som kommer ur hängrännan är långt mycket bättre än Liseberg! Och här har jag iallafall fått dem till att använda hinkar istället för kepsarna som de använde först...
 
 
Det var igår det. Måndag idag och jag har på flera sätt en minst sagt tuff vecka framför mig. Men idag är barnen hemma så just tankarna på skolarbetet som är kvar får vänta tills imorgon. Ska istället försöka ägna mig åt lite andra "måsten" under dagen idag, men först ska vi ta en promenad (trots Oscars högljudda protester!).
 
 
Hörs senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0