Man har inte roligare än vad man gör sig...

 
...så Patrik gav sig på lite rörmokeri på förmidda'n.
För håhåjaja, i fredagsmorse, typ en kvart efter att Patrik duschat barnen och vi precis skulle ge oss iväg för att lämna på dagis hör jag som ett dån från badrummet och sen lät det som att det FORSADE vatten nånstans. Min första tanke var att Rasmus smitit in i badrummet och satt på kranen (vilket han gör ibland) men när jag såg att han satt i soffan blev jag lite orolig och mer eller mindre sprang till badrummet med Patrik efter mig och jajjamen - plötsligt var vi ägare till ett privat Niagarafall i badrummet!!!
 
Man skulle kunna säga att det SPRUTADE vatten! Shit! Och vilken tur va, tänk om det hänt 5 minuter senare - då hade hela badrummet/nedervåningen hunnit bli vattenfyllt! Men nu var vi hemma tack och lov!
 
Efter lite undersökning av min "handyman" idag visade det sig att det var en slang som gått av... Slang hade vi dock inte hemma men det blev iallafall fixat så badkaret kunde kopplas bort och vi kan använda toaletten och handfatet igen. Tur i oturen som sagt!
 
Och Rasmus han har ägnat sig åt helt andra saker...
"-Nu ser jag ut precis som mamma!" Haha, jo eller hur?!
 
Har städat lite och åter igen sabbat handleden :-(... Vi får väl se hur det känns imorgon, förhoppningsvis inte lika illa som innan kortisonkuren. Skönt att få bort dammråttorna bakom och under soffan iallafall men smått irriterande att den nya mattan som jag skulle lägga på inte blev riktigt så som jag hade tänkt mig. Hmm, vi får väl se - jag vänjer mig kanske!
 
Strax sängen nu...
 
Och japp, Rasmus klär inte bara i grönt ♥...
 
"-Nu blev jag jättecool!"
 
Go'natt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0