Tvättfunderingar

Undra om det bara är jag som har detta problem...
 
...att fyrhjulingen (och ibland gräsklipparen...) står i vägen när jag ska lägga in tvätt i torktumlaren!
Och satan i gatan som jag slog mig igår när jag var ute i "filialen". Öppnade dörren och klev in, trodde jag. Dock såg jag inte att "tätbrädan" låg på plats under porten och fällde således mig själv. Haha, hade famnen full med tvätt också (varför använda tvättkorg liksom ;-) ?!) så ni kan ju kanske föreställa er min lilla svandansuppvisning... ...särskilt eftersom att jag jag INTE tappade tvätten!
 
Använder inte torktumlaren särskilt mycket (därav placeringen...) men just nu är jag glad att den finns,
för jag har banne mig tvätt på tork överallt så tumlas det som tumlas kan! Semesterns baksida?!
 
Och med tanke på hemmets tvättbelastning ska jag väl kanske ändå vara glad så länge som jag får ha mina gardiner i fred för Patriks utomhus sysslor, för så var inte fallet i Spanien...
Haha och dessutom såg vi hur sängöverkasten användes som markskydd när det bättrades på målarfärg lite här och var... Man tager vad man haver eller?!
 
Och när jag nu ändå är inne på ämnet tvättstuga...
Funkade riktigt bra faktiskt! Mycket bättre än vad jag tyckte att den vita motsvarigheten gjorde... Jag tvättade två par byxor och kanske hade det blivit ännu bättre om jag bara tvättat ett par men helt ok. 69 spänn för uppfräschning av två annars felfria byxor är ju inte dumt.
 
Resten av tvätten som packningen drog med sig funderarar jag på att lägga framför badkaret och se om "någon" tar hand om den. Det funkade ju på mallis så varför inte ;-) ?!
Många handdukar blir det på 6 personer och en av fördelarna med att vara på semester - bara att lägga handdukarna på golvet så återfinns nya (eller åtminstone rena!) på en hylla. Dock skeptisk till att det funkar här hemma...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Detta med tvätt gör mig vansinnig. Vi har inte torktumlare men torkskåp vilket är skönt till lakan och handdukar.

2012-10-02 @ 20:31:59
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0