Mor ror...

...och far är rar hör väl kanske till de klassiska skrivövningarna. Nu för tiden är det andra bullar!

Kompis, ros och "snabel-a"  är ord Oscar svänger ihop... "Snabel-a" är väl visserligen från Bolibompa men ändå, haha fanns det ens några snabela:n när jag var 5?!
 
Hur som helst SKRIVA är nog det roligaste som finns just nu och duktig är han!

Förskolan fyller helt klart sitt syfte. Även om de skyndar långsamt där och tar en bokstav i taget så har det helt klart väckt intresset. Hela förmidda'n har han suttit och skrivit i sin bok. Jag skriver före och han skriver efter, tydliga bokstäver, rakt på raderna lika stolt efter varje ord. Och i ärlighetens namn är mamman ganska stolt hon också!

Haha, jag försökte hålla mig till någorlunda vardagliga ord, sen kom Patrik och fyllde på med ett par ord han tycker hör till livets väsentligheter...
 
Skynda långsamt är inte Oscars grej, nu är han fullärd enligt sig själv...
 
"-Nu har jag glömt bort hur det var att inte kunna skriva och läsa!"
 
 

Kommentarer
Postat av: SHF

Vilken fin blogg du har! :)

Svar: TACKAR :-) !
Elisabeth Andersson

2012-09-08 @ 14:48:54
URL: http://svenskahollywoodflickor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0