Att härda ut?!

Mina nya walkingskor fortsätter att vara emot mig. Lagom som jag läkt ihop från senaste dejten med dem (använt löpskorna under tiden) så har jag trasat sönder mig igen. Aj - skoskav med betoning på SKAV!!
Igår kändes det som om texten på min nya träningströja fick sagt sitt:
"No excuses, just results"
Haha, lite får man tåla...
      
Bortsett från skavet (som var ganska väntat) var det en skön promenad igår och jag vet av erfarenhet att bara man härdar ut så brukar man kunna bli kompis med de flesta skor hur illa de än verkar från början - dock får jag nog erkänna mig halvt besegrad och fega med skoskavsplåster till nästa tur...
Och ifall det är nån som missat det...
...pulsträning is the shit!
Och en tur utmed järnvägen ger verkligen de bästa förutsättningarna för att få upp pulsen om man vill. Nog för att tempot blir något lägre än på plan väg men tempo och puls är inte nödvändigtvis det samma - jag älskar verkligen min klocka!Och skoskav är knappast det värsta man kan råka ut för det som gladde mig igår var att jag inte kände av hälsporren alls trots en ganska tuff promenad - avvaktar lite med samtalet till Ortopedteknik...Nu återstår att se om häl och fot håller ihop tillräckligt för en sväng idag också...
Trevlig Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0