Att se det positiva...

...är egentligen inte så svårt när man ser saker ur ett större perspektiv.

Faktiskt så är jag glad över att få dammsuga, torka golv och plocka, plocka, plocka saker i något som liknar en "neverendingstory" för att inte tala om att bestiga tvättberg...

...och nej, jag är INTE ironisk. För det är ändå det verkligaste beviset som finns på att jag inte är ensam, beviset på att jag har en familj!

Faktiskt är det inte så dumt att trampa på legobitar och medla i syskonfejderna heller för det får jag göra för att jag har barn (världens bästa dessutom!) och för att de är fulla av liv och egen vilja.

Sedan är ju förstås inte alla dagar rosa och fulla av skratt och gos men för varje motgång man går igenom tillsammans desto starkare blir man som enhet.

Rasmus uttryckte förresten detta väldigt bra och fint häromkvällen när han somnade omgiven av hur mycket gosedjur som helst (även snuttetrasorna som plötsligt blivit högintressanta igen),

"-Dom är i samma lag som tigern, som en familj!"


2013 går inte till historien som världens bästa år direkt men så är det ju framåt man ska se snarare än bakåt!

Har förresten ägnat dagen idag åt att vara lycklig - alltså städa, plocka, "syskonfightmedla" och tvätta ;-)...



Gott slut på er!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0