Bygga hus...

...av pepparkaka är inte det lättaste. Iallafall brukar jag tycka att det är ett fasligt meckande för att få ihop det.

Förra året fanns varken kraft, lust eller tid för att bygga så då köpte jag helt enkelt ett i keramik, och även om det huset självklart finns kvar så tyckte jag att det var på sin plats att anstränga sig lite mer i år.

Så igår påbörjade jag och barnen projektet "pepparkakshus" i kartong.

Hmm, och som vanligt med mina små projekt så visade det sig bli ett något större projekt än vad det från början var tänkt så vi hann inte riktigt färdigt. (Ha, ha med facit i hand hade ett i pepparkaka gått snabbare...)

Barnen (och jag!) tyckte iallafall att det var roligt även om Rasmus i vanlig ordning fick myror i rumpan efter en stund.

Men som tur är så är han duktig på att sysselsätta sig själv vid såna tillfällen - en ganska försigkommen liten kille det där.

Även på kvällen - alltid lika spännande att se vad han har för "skatter" i sängen efter att han somnat på kvällen.

Men nu dagis några timmar innan det är dags för "fasaddekorering".

Ha en bra dag!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0