Hönökakor

Bättre sent än aldrig, här kommer receptet som utlovat!


I originalreceptet stod det 14 dl vetemjöl men jag tyckte det räckte med 13 + litegrann till utbakningen. Nästa gång ska jag nog testa att blanda i dinkelmjöl också.


Varianten att kavla ut till hela plåtens storlek tyckte jag fungerade bäst. Dels var det lättast för att få en jämn tjocklek och dessutom tar de minst plats i frysen och är lättast att tina - t.ex i brödrosten.

(Gör man 4 avlånga kakor blir de lite tjockare och är bäst att klyva på mitten när de ska ätas.)


Ett riktigt bra recept - enkelt och gott med få ingredienser. Oscar så t.o.m att mitt bröd fick guldmedalj ;-)...

Lycka till!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0