Lördag...

...varken mer eller mindre,

isåfall mer för det har varit en riktigt bra dag faktiskt trots att pappan var iväg och jobbade några timmar mitt på da'n.


Nästan 3 timmars utelek i den nästintill obefintliga snön.. ..svinkallt var det trots att termometern bara visade på ynka -3 så lyckligtvis hade jag en hund som delade med sig av sin värme till mig. Knähund javisst och till synes mycket fascinerad av att sitta och titta på barnens lek!

Ninisen fick lite helgfint i buren och lite gott i skålen också och trots årstiden och vädret hittade jag en ovälkommen gäst på voffs...

Borde inte de där rackarna sova alternativt vara ihjälfrusna 7:e december..?! Äckligt hursomhelst.


Kalla fötter när vi kom in men mina nya, goa, varma tofflor fixade tillbaka känseln i tårna under tiden jag gjorde varm obo'y till barnen. Och sedan lördagsgodis och högläsning i soffan.

Som sagt, det har inte gått någon nöd på oss idag. En sån där dag som "mammabatterierna" behöver med jämna mellanrum...

Och faktiskt, riktigt bra syskonfrid hela dagen också - gillas!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0