Värdet av stillhet

...och lugn och ro!

Detta med att leva NU att ta tillvara stunden, varva ner och faktiskt på riktigt reflektera över vad som händer kring en är inte alltid så lätt.




Jag jobbar stenhårt på det och av och till lyckas jag riktigt bra, så länge jag inte krånglar till det för mycket.

Veckan som varit har varit av sorten intensiv och igår kväll när barnen somnat spenderade maken och jag resten av kvällen i tyst mörker - ååååh va skönt. Inga lampor, ingen TV inget syskongnabb - bara vi och tystnaden.

Låter kanske tråkigt men jag ser det precis tvärtom - att kunna vara tysta tillsammans, det är guld värt och i många fall det tryggaste sällskapet.

Guld värt är också att titta på barnen tryggt sovande i sina sängar, svårt att se sig mätt <3!

Rasmus har förresten sovit i sin "batmanpyjamas" inatt... Ja, den på bilden alltså. Hmm, vet inte riktigt hur han får ihop rutig skjorta med batman men så är det.

"-Och batman har suuuperkrafter! Jag har inga superkrafter men jag kan ju låtsas!"


Och nu snöar det igen, undra om det är realistiskt att börja drömma om skidåkning..?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0