Nåt att bita i...

...för att från att som mest pusslat 80-bitars pussel har vi nu höjt ribban lite här hemma!
 
Underbara pussel med Astrid Lindgren motiv...
 
Och visst, än klarar de inte riktigt ut dem på egen hand men det dröjer nog banne mig inte länge innna de gör det. Båda killarna är otroligt metodiska och har liksom öga för det. Men de här var svåra, tyckte t.o.m vi med några fler års pusselerfarenhet. Men å andra sidan så var det ju det som var meningen - att det skulle vara en  utmaning! Och dessutom är det ju inget fel med att hjälpas åt, att pussla är kul!
 
Förutom och pussla har vi pysslat lite också... Iallafall jag och Rasmus medan Oscar var iväg på kalas!
Vattenfärger (äntligen har jag fått ta på såna där av den lite krämigare sorten) låg i ett av 3-åringens paket i torsdags och de har vi invigt idag.
Riktigt roligt att måla, tycker även jag som verkligen inte har några konstnärliga talanger överhuvudtaget...
 
Rasmus tycker iallafall att jag är duktig och uppmuntrade mig väldigt,
 
"-Om du målar en teckning till pappa sätter han upp den på sitt jobb!"
 
Hehe, vi får väl se om han gör det eller inte...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Wow vad dom är duktiga på att pussla. Oskar klarar knappt 20 bitar men det är tålamodet som tryter först.

2013-01-19 @ 21:59:38
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0