Båstnäs bilkyrkogård




Idag har vi varit på bygdetur, målet var bilkyrkogården i Båstnäs som jag läst en del om men tidigare aldrig besökt. Det var en trevlig tur, annorlunda men trevlig.


Och alltså, detta ställe måste upplevas på plats - det går helt enkelt inte att fånga på bild. Ett tusental bilar rakt ut i skogen mitt i ingenstans liksom - häftigt tycker t.o.m jag som inte är ett dugg bilntresserad.


Haha, jag gillar varningstexten.. Typ, "ge fan i att stjäla och vandalisera så blir du inte skadad."

Barnen tyckte det var hur spännande som helst att provsitta de olika vraken.. ..de var skitiga därefter sedan kan jag lova.


Hade kaffekorg med oss och spenderade några timmar där innan avslutade utflykten med lite shopping i Töcksfors - lyckad utflykt :) !














Kommentarer
Postat av: Eva

Det verkar som ett bra utflyktsmål kan du precisera för en utan lokalkännedom hur man hittar dit?

Svar: Om ni kommer från Norge så svänger ni höger mot V:a Fågelvik i korsningen där Töcksfors kyrka är på vänster sida. Följ sedan den vägen ca 2 mil. Om du googlar på Båstnäs eller Båstnäs bilkyrkogård hittar du säkert en bättre beskrivning. God tur!
Elisabeth Andersson

2013-07-17 @ 21:35:58
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0