En strålande dag...



Himlen är blå idag, riktigt klarblå och solen skiner. Såna dagar är det lätt att komma igång.

Oscar va dock inte riktigt på topp imorse när jag lämnade honom på dagis. Allt va bra hemma och under promenaden dit men när vi kom fram blev han plötsligt superblyg, skulle först inte gå in (han som brukar storma in och inte ha tid att säga hejdå). Sen bestämde han sig för att ändå gå in men när han upptäckte att timmerbilen, favoritleksaken alla kategorier var upptagen blev han helt förtvivlad och rusade tillbaka till mig gråtandes och klängandes... Han gav sig ganska fort och gick in ändå men det känns ändå så jobbigt. Kanske håller han på att bli sjuk?!

Även om jag vet att det fort går över och han trivs kanonbra där (och troligtvis i vanlig ordning INTE kommer vilja följa med mig hem i eftermiddag) så känns det inget bra när det sista man ser är tårar. Särskilt inte när jag ändå bara ska gå hem igen och rent teoretiskt sett egentligen inte ens har nåt behov av att lämna honom där. Men det är ändå för det bästa, han behöver få leka av sig några timmar i veckan och jag behöver tiden för att bara ägna mig åt Rasmus.
Trollungarna på väg till dagis imorse...


Egentligen skulle jag och Rasmus åkt in till Årjäng på förmidda'n idag och hälsat på hemma hos Malin och hennes Elias, men Rasmus bestämde sig för att ta en extremt lång förmiddagsvila (och eftersom han inte är känd för att direkt sova bort sitt liv...) ville jag inte väcka honom så vi ombokade och ska åka dit i eftermiddag när jag hämtat Oscar på dagis istället. Kanske inte den roligaste aktivitet Oscar kan tänka sig egentligen men han brukar ju ändå tycka det är kul att bara vara iväg nånstans så det går nog bra...

Rasmus fick köttfärssås och potatis till lunch och det är verkligen det bästa han vet så nu sitter han mätt och go' och grejjar med några duplobilar - bästa att passa på när storebror inte är hemma och tar ifrån honom allt han får tag på... Själv ska jag hälla i mig det sista i kaffekoppen och plocka ur diskmaskinen och hänga tvätten för konstigt nog så gör det sig inte självt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0