Konsten är att vända det negativa till nåt positivt


Har magen full med smarrig taco samt glassen vi faktiskt inte orkade igår, huset är tyst och lugnt så när som på TV:n som står på och jag har min älskade goa make brevid mig i soffan - life is good, mys!

Rasmus och jag har tillbringat eftermiddan i Töcksfors. En lyckad utflykt och jag känner mig mer än nöjd!



Äntligen har jag köpt mig ett nytt regnställ inkl. gummistövlar, så nu finns det inga ursäkter vi kommer oss ut även om det regnar. (Så fort Oscar fått sina nya stövlar på posten på måndag vill säga...). "Det finns inget dåliga väder bara dåliga kläder" eller hur det gamla ordspråket nu går.. Regnstället ska vara ett sådant som "andas" men ändå är vindtätt, perfekt - kommer nog bli flitigt använt året om, särskilt jackan. Fint var det också, svarta byxor och klarblå/svart jacka. Riktigt nice! Köpte det inne på Sportringen outlet så priset var också snyggt ;-) !

Men jag måste sluta prata så mycket onödigt med folk jag inte känner! Jag bad en försäljare om råd inne på Sportringen och han var jättetrevlig även om han nog suckade inombords när jag satte igång. Först hjälpte han mig med regnstället och istället för att bara prova det rakt av var jag bara tvungen att förklara att jag fortfarande har en del gravidkilon att gå ner så jag inte ville ha det för stort eftersom jag planerar att bli lite mindre i kroppen... Eeeeh, som om han bryr sig! Sen när jag konstaterat att storleken var bra så var jag min vana trogen bara tvungen att fråga om det inte fanns i fler färger... Eeeeh, varför - jag gillade ju det blå! Som tur(!) var hade han det bara i blått så jag slapp ju välja... Sen fortsatta jag att prata stövlar och diskutera storlek. Vilken redan där är lite knäppt för det är ju bara jag som kan känna hur det känns! Men han var ändå serviceinriktad till tusen och gav snällt råd. Vi kom fram till att jag nog skulle ta den mindre av de storlekarna jag provat trots att den blev lite tight med en tjock strumpa i, detta efter att jag förklarat för honom att jag nog troligtvis bara kommer använda stövlarna vid milt väder för när det är kallt så har jag ju Goretex-kängorna... Eeeeh, ja det var ju kul för honom att veta! Han fick även veta hur gamla och dåliga mina gamla gummistövlar är och att eftersom jag också har en 3 åring förutom bebisen jag hade med mig så är det nödvändigt med ordentliga utekläder... Eeeeh, jo men eller hur, bra visdomsord där ;-) ! Men, men summan av kardemumma är att jag blev väldigt nöjd. Ska dock testa stövlarna inomhus en stund imorrn för att verkligen försäkra mig om att storleken blev rätt. Han försäkrade mig om att det var 30 dagars bytesrätt när han såg att jag började vela igen....

Sen in på Babyproffsen där jag som tidigare nämt skulle ha den där stokkestolen till Rasmus. Hon informerade om att man även kunde köpa till en dyna och vad svarar jag på det?! Istället för att bara säga tack men nejtack så börjar jag dividera om att den blir väl väldigt kladdig?! För den är väl i vanligt tyg?! (Jag vet mycket väl hur de dynorna ser ut...)) Hon tittade lite skeptiskt på mig och visste nog i ärlighetens namn inte riktigt vad hon skulle svara... Kanske ansåg hon att jag också borde köra efter talesättat, tala är silver - tiga är guld...


Rasmus har varit en exemplarisk bebis som bara glidit med och myst idag. Först i bärselen och sen fick han premiäråka kundvagn! Det ni! Kundvagnarna på shoppingcentret är dessvärre ganska breda i sitsen så helt säkert sitter han ju inte. Eller jo, om han sitter still, men sitta still är inte Rasmus starkaste sida ;-) ... Hur som helst uppskattade han detta MYCKET, hela ungen sken som en sol...

Dagens fynd måste ändå vara detta,



Har stört mig på att det inte finns nån naturell gröt för barn över 4 månader men under 8 månader. Havregröten från 4 månader funkar ju visserligen även till större bebisar men ändå. Fattar inte varför de ska blanda i frukt i alla grötar, jag föredrar att köpa den naturell och smaksätta på egen hand om jag har lust till det... Hur som helst så såg jag reklam för denna gröt i en föräldratidning men finns den att få tag på i Årjäng?!?!? Nej, NATURLIGTVIS inte. Men jag köpte ett paket när jag senast var i Karlstad. Rasmus gillar den och dinkel ska ju va nyttigt och bra så jag har varit lite småsur över att den inte finns att tillgå här nu när den nästan är slut. Men i Töcksfors, där fanns den! Köpte 2 paket, för sen är det väl kanske dags att gå över på Fullkornsgröten från 8 månader. Men, nu är jag igång igen, hur lång utläggning kan man egentligen ha om ett paket med gröt?!?!



Har knappt sett min stora lilla kille idag. Först var han ju med pappa ut och sen har han varit med farmor hela dagen! Men, men kanske skönt för honom att slippa mamma ibland också då vi har mer än nog tid tillsammans på veckorna...

Ikväll har det varit riktigt oväder häromkring. störtregn och både blixtar och muller. Tur att man numer är välutrustad om det blir långvarigt ;-) ! Och det är ju just det rubriken antyder - regn och rusk blir iallafall liiiite roligare om man har fina regnkläder och slipper bli blöt =o) ! Härliga höst!



En annan regnig dag tidigare i somras...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0