Kuckeliku, klockan är - 04.55....


Senaste månaderna har Oscar haft perioder då han vaknar tidigt, FÖR tidigt! Imorse var en sån morgon, 04:55 är det inte ens morgon i min värld, då är det fortfarande natt... Och nej, det spelar ingen roll om vi låter honom va vaken senare på kvällen han sover inte längre för det - snarare tvärtom!

Ibland "sköter han det snyggt" och bara kommer och kryper ner hos oss och ligger och gosar en stund, andra gånger är det full fart redan från start!

Så här såg det ut i hans rum imorse när vi till slut masade oss ur sängen...


Han är ganska effektiv när han sätter fart! Att plocka tillbaka grejjerna där de ska va igen är däremot inte hans grej..

Han avslutade sitt "stökatillsåmycketjagkanrace" med att dra av ett solo på trumsetet och sen kom han in till oss och började lasta upp leksaker i dubbelsängen. Inte så konstigt egentligen - golvytan var ju slut i hans rum!

Men, men upp kom vi och sen var dagen igång.

Efter frukost bagav sig Oscar och Patrik ut för att börja bygga hundgård medan Rasmus samarbetsvilligt sov i 1½(!) timme och lät mig få både duscha och fixa iordning mig i fred *lyx*! Han vaknade inte ens när jag fönade håret, ibland blir man förvånad!

Patrik håller fortfarande på med hundgår'n medan Oscar blev "kidnappad" av farmor för nån timme sen, Oscar var inte direkt svårövertalad till detta om man säger så...


Självklart ligger han utanför spjälsängen i vår säng och inte i som vore lämpligare...

En av fördelarna med att ha dusch i sovrummet är ju just detta, att man kan duscha och ha koll på det sovande lilla trollet samtidigt, så länge de är små nog att acceptera att vara still en stund vill säga...

Rasmus har fått i sig sin lunch (han fick skrapat päron till efterrätt, stor favvo just nu :-) ) och jag funderar på om jag ska ta mig en sväng till Töcksfors.

Ska kika om Babyproffsen har några Stokke stolar hemma. Rasmus är stadig nog för en sån som Oscar har nu och jag är mer än less på att snubbla på den vita IKEA-klassikern i köket. Stokken går att skjuva under bordet när den inte används!


Rasmus just nu.. Pappa valde kläder imorse och satte visst byxorna bakåfram.. Eller också var det så att han tyckte det lilla röda hjärtat var fjolligt och inte passade in på "hårdrockslooken" och därför helt enkelt gömde det där bak ;-) ..?!

Solen letar sig igenom och tack vare det ser jag att gårdagens fönsterputsning på iallafall det ena köksfönstret inte blev riktigt så bra som det såg ut igår...


Kommentarer
Postat av: Therese

Söt han är ^^

2010-08-28 @ 22:48:56
URL: http://llundiin.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Tack, det tycker jag också ;-) !

2010-08-28 @ 23:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0