Bergerud by night!

 
Lejonet och snutten har varit med ÖVERALLT idag. Försökte ta ifrån honom snutten när han skulle käka gröt förut men då blev det verkligen ramaskri. Han vet vad han vill och behöver den där lilla killen...


Gaaah vilken dag!! En snorig Rasmus är inte att leka med och lägg dessutom på ett grinigt trotsmonster till Oscar på det så är det komplett - jag är helt slut i skallen! Rasmus har sovit sammanlagt ca 1½ timme på hela dagen - utspritt på typ 4 gånger. Snacka om powernaps! Han verkar verkligen behöva minimalt med sömn, till skillnad från Oscar som sov jämt när han var bebis... Mellan tupplurarna har han krånglat, gnällt och velat vara på mig likt ett plåster. Jag älskar den där lilla krabaten men ibalnd längtar jag såååå efter min personliga sfär...

Han hade en liten solskensstund och det  var strax efter lunchen, mätt och go' och kittlig som tusan ;-)...







Men jag kan förstå honom, det ÄR jobbigt att vara snorig så det får väl va ok att va lite grinig..

En sak är iallafall säker och det är att Rasmus är väldigt glad i Oscar. När inget annat hjälper för att få Rasmus på gott humör så är det bara att ropa på Oscar. Allra bäst funkar det när han sjunger blinka lilla stjärna för lillebror men oftast räcker det att han bara visar sig för att han ska bli lugn. Syskonkärlek när den är som bäst!

Båda barnen sover - till slut! Patrik åkte till Säffle för att hämta fler sektioner till hundgården direkt efter jobbet så jag och småkillarna har varit ensamma ikväll igen. Vanligtvis när vi är ensamma brukar det inte vara några större problem att få dem att somna men idag vet jag inte vad som flög i dem. Rasmus borde ju ha däckat direkt men inte då, när jag läst färdigt ("Uffe syskonbror" idag igen!) och Oscar la sig tillrätta för att verkligen försöka somna blev Rasmus klarvaken och gjorde allt för att bråka med brosan. Och ja, han är bara drygt 7 månader men retas det kan han redan! Det tog lååååång tid för Oscar att komma till ro medan Rasmus inte somnade alls utan fick följa med ner igen...

Patrik kom hem strax efteråt och lyckades somna lillbus i famnen - det är så Rasmus trivs bäst...



Vi hittade inte Oscars vovve när vi skulle gå upp, så han fick för sig att han skulle ha den stora hunden med sig i sängen istället... Haha, den tar upp nästan lika mycket plats som Oscar själv...



När jag hämtade Oscar från dagis i eftermiddags gjorde jag den mindre trevliga upptäckten att hans gummistövlar har spruckit på flera ställen. Fattar inte hur?! Han har inte haft dem särskilt länge... Men, men gick ut på nätet och beställde ett par nya till honom nästan direkt när jag kom hem, lite av en chansning då det inte är helt lätt att köpa stövlar (eller skor överhuvudtaget) åt den pojken då han har så höga fötter. Men det stod att de skulle vara breda i modellen så vi får tro att det funkar. Det värsta som kan hända är ju att jag får skicka tillbaka dem och jag hade liksom inga alternativ. Då jag vet sen föra året att Abekos stövlar är för smala och i Töcksfors är det ju bara Eurosko som kan ha nåt som funkar och senast jag handlade skor till honom där blev jag inte helt nöjd.

Enligt orderbekräftelsen ska de komma på måndag så vi får hoppas att helgen bjuder på torrt väder! Lågskorna han har i goretex står ju visserligen emot en del, men att bada i vattenpölar är de inte riktigt bra nog för (även om skoförsäljaren påstod det när vi köpte dem...)

Det var ett fasligt tempo nere på dagis när jag hämtade idag och Oscar var uppskruvad på gränsen till speedad och allmänt grinig. Skulle inte följa med hem, skulle inte göra det, skulle inte göra så - vrångskaft! Ska bli skönt med helg nu så han får en chans att lugna ner sig lite och bli min vanliga goa kille. Dagis är på gott och ont. Ibland känner jag att jag hellre skulle ha honom hemma, men samtidigt tycker han ju att det är kul även om det verkar som att det blir lite för mycket för honom ibland. Tur att han bara är där 15 timmar / vecka iallafall.

Världens bästa svärmor (min :-) ) kom förbi med en bukett blommor förut. Bara så där liksom, hon är snäll hon! Jag blev förståss jätteglad!


Oscar var väldigt imponerad och undrade vart farmor plockat dem...


Fick förresten 2 små benbitar i mun när jag käkade kyckling förut idag. Ben?! I filé?! Det är ju därför jag bara vill ha kycklingfilé för att jag verkligen HATAR att få in ben i mun, skitäckligt ju. Men å andra sidan hittade jag ben i en fiskbulle för ett par veckor sen också så undrens tid är inte förbi!

Var dag lär man sig nåt nytt och dagens kunskap är att fläckar från köttfärsås INTE går bort i 40 grader... Hmm, egentligen kan man ju tycka att alla barnkläder borde gå att tvätta i 60 grader men så är tyvärr inte fallet. Ofta bruka jag dock chansa och det går bra men man vet ju aldrig...

Nej, nu är det dags att ta kväller och hoppas på en torr (p.g.a stövelbrist då) dag imorgon med glada barn! Kan inte med ord beskriva hur skönt jag tycker det ska bli med helg!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0