Världens bästa grannar!

Det har vi och att de dessutom är mina svärföräldrar och barnens farmor och farfar gör ju knappast saken sämre!


Igår "gjorde" jag och Patrik Karlstad, åkte hemifrån 9 och anlände hem klockan 21 - är det vad man kalla heldag?!

Farmor och farfar hade tagit ledigt och var snälla och tog hand om barnen hemma hos sig under tiden - helt underbart att inte behöva ha med dem till Karlstad! Dels för deras egen skull för hur kul är det på en skala att gå med mamma och pappa i affärer för småttingar i Oscar och Rasmus storlek...?!?!

Men självklart även för mig och Patrik, att enbart kunna fokusera på det som vi skulle uträtta men också skönt att få lite egen tid med varandra också ♥ !

Och egen tid det fick vi, eftersom att barnvakteriet sträckte sig ända tills i förmiddags, så inatt har vi fått sova UT! 10(!) timmar sov vi - är man trött eller är man trött då?!
Inte mycket men något... Köpte en ljuslykta med tillhörande ljus
åt dem som tack för hjälpen. Hade hoppats på att de INTE skulle
gilla den så jag skulle få den själv, men tyvärr ;-)
så verkade den "gå hem"...

Barnen hade som vanligt haft det jättebra i granngår'n men när vi vaknade imorse vi niotiden längtade jag hemskt mycket efter våra små troll! Och nu är ordningen återställd sedan några timmar och hela familjen är hemma igen!

Nu har Rasmus precis vaknat efter sin middagslur och Oscar har nog smaskat i sig hela påsen med lördagsgodis så planen för resten av eftermidda'n är en lite pulktur!

Inte för att vi har så mycket snö att skryta med men tillräckligt för att bjuda Rasmus på en liten premiärtur i pulkan då termometern för 1:a gången på länge är under 10 grader och det faktiskt går att vistas ute även med den lilla!

Bäst att sätta fart innan det blir kolsvart ute!


Hörs senare!




Kommentarer
Postat av: Eva Falkenland

Vad härligt för er att få en heldag i stan och sen en hel natts sömn och få sova så länge man önskar.



Det är nog vad jag önskar mig allra mest just nu faktisk, tänk om tomten kunde komma med en sådan julklapp :D

2010-12-04 @ 21:48:13
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0