Lite svinn får man räkna med...

Farmor och farfar var här på tre fika och när de hade gått hem hade vi plötsligt ett barn mindre... Oscar var ganska för att inte säga VÄLDIGT nöjd med att bli "kidnappad" och hjälpte mer än gärna till med att packa en övernattningsväska för jajjamen inatt ska han minsann sova med farmor. Ja farfar är ju också hemma förståss men han är i vanlig ordning förpassad till gästrummet - Oscar är noga med att han och farmor ska ha stora sängen för sig själva.


Kvar hemma blev bara Rasmus som är allt annat än pigg idag...


Sover i pappas knä som omväxling. Febertopparna avlöser varandra här hemma, idag är det Rasmus (o)tur men han har "bara" haft strax över 39 grader...

Det är nog mera tänder på G i Rasmus gap för inatt har han varit ännu lite mer orolig än vanligt + feber + lös mage och även om alla läkare i världen hävdar att feber och löst bajs INTE har nåt samband med tandsprickning så hävdar jag ändå att det ÄR så. Oscar reagerade precis likadant när hans tänder kom. Nu är ju Rasmus förkyld fortfarande också men det hänger väl ihop alltihop tänker jag...


Oscars favoritleksak just nu är monstertrucken Patrik köpte åt honom efter sjukhusbesöket i torsdags. Den ska va med överallt! Det är ofta så med Oscar att han "snöar fast" på en sak i taget...

I förmiddags lämnade jag grabbligan hemma och åkte till Årjäng för att andas lite FRISK luft i dubbel bemärkelse och uträtta lite ärenden som jag inte kunnat gjort under veckan. Var bl.a på Apoteket, Biblioteket och ICA. Och det räckte för att känna mig helt slut i huvét när jag kom hem för det var MYCKET folk i omlopp idag...


Lite ny kvällslektyr till Oscar... Tummen UPP för biblioteket!

 
 
Och så pepparkaksdeg... Bäst att vara ute i god tid... Eller?! Förra året köpte jag degen i mitten av november eller nåt och bakade ut den först i slutet av januari. Hmm, bättre sent än aldrig. Men, men pepparkakor under juletid fick vi i oss ändå så vi klarade oss och Oscar brydde sig inte så värst mycket om vilket datum som stod i kalendern utan var bara nöjd ATT vi faktiskt bakade. Dessutom kändes det som att jag hade ett legitimt skäl att inte riktigt orka med allt i rätt tid till förra julen... Haha eller också kan man ju se det som att vi faktiskt redan har klarat av årets pepparkaksbak ;-) ...


Och så slank det visst med en liten chokladkaka till mamma och pappa också. Pappa hade oturligt nog (mest otur för pappa dock...) så ont i halsen att mamma fick offra sig på hans del också.. Men, men klart man ställer upp! Gott men nästan väl sliskig t.o.m för mig. Får nog säga att en av de andra nyheterna "Cookies & Cream" var godare även om den också var väldigt söt...


Det var den lörda'n. Resten av kvällen blir fortsatt lugn, lite god mat och kanske en film (om jag lyckas hålla mig vaken vill säga...) och så hoppas vi på att Rasmus sover bättre inatt och kanske, kanske, kanske vaknar piggare och friskare imorgon. Man kan ju alltid hoppas!

Go' kväll!

• • • •


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0