Känner mig som en vinnare!

Kanske är det att ta ut segern i förskott men om det fanns en tävling som htte nåt i stil med att "Den som fyller medicinskåpet först (eller iallafall på snabbast tid) vinner" så skulle jag lätt anmäla mig, delta och gå som en given vinnare ur striden...

Onsdagar brukar innebära trevliga aktiviteter som musiklek eller mammagrupp inne i Årjäng men idag blev det en trip till BVC istället.


Medicinskåpet (som BARA innehåller barnens grejjer) va redan fullt innan, hade hoppats på att slippa fylla på det mer...

Rasmus ögon blir inget bättre så nu har han fått ögondroppar utskrivet - hoppas det hjälper! Och för rättvisheten skull så fick Oscar ett recept utskrivet han också. Tavegyl som vi ska prova att ge honom för att se om den mystiska klådan (som bara visar sig nattetid...) försvinner. Värt ett försök iallafall! Hur som helst var det skönt att jag bara behövde åka till BVC och slapp vårdcentralen denna gång, har tyvärr inte nåt vidare förtroende för verksamheten där efter mina senaste besök... BVC däremot är toppen!



Rasmus ser (och ÄR!) riktigt krasslig ut idag stackarn, röda, svullna ögon och snorig näsa. Oscar är pigg däremot och är iväg på dagis för 1:a gången på evigheter. Kul för honom att iallafall han fick gå på musikleken! Har inte vart så roligt för honom här hemma, först sjuk själv och efter det en sjuk lillebror och zombietrötta, lättirriterade föräldrar... Hoppas vi tar oss ur sjukdomsträsket snart så man kan börja leva igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0